Times flies when you are having fun!! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Miriam - WaarBenJij.nu Times flies when you are having fun!! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Miriam - WaarBenJij.nu

Times flies when you are having fun!!

Door: mirgoesabroad

Blijf op de hoogte en volg Miriam

27 Juni 2011 | Ghana, Cape Coast

Obruni's from Holland!!

Hoe gaat het allemaal daar in het kleine, koude landje? Aaaaarghh ik wil nog lang niet weg :'(. Op de muggenbulten na is het echt fantastisch hier en iedereen is zo lief hier. Maar over een week zit ik al in Leiden op de ledenvergadering van mijn Dispuut Forestus, want ik zit in het bestuur van volgend jaar :D!! Dit zal het enalaatste bericht zijn dat ik stuur, waarschijnlijk kom ik zaterdag nog even op internet.

We gaan weer een week terug, want het was weer een hele volle week. Maandag na het internetcafe ging ik weer eens mijn handwasje doen. Niet dat je was erg schoon wordt, maar het is in ieder geval iets beter ;)

Dinsdag begon weer met leprosy camp. Leuk om te zien dat ze zo blij zijn met je :) en sommigen herkennen mij al daar. Het was daarna een redelijke drukke dag op de emergency, want wij mochten bij alle nieuwe patienten temperatuur, pols, ademhaling en bloeddruk meten. Verder patienten vervoerd naar andere afdelingen, bloed weggebracht na het lab, medicijnen opgehaald bij de farmacie en ga zo maar door. Thuis zijn we verhuisd naar de kamer van de vrijwilliger die vrijdag was vertrokken, dus nu zitten we lekker op het balkon met het mooiste uitzicht van heel de stad. Lekker wakker worden zo!! Van mijn broertjes heb ik geleerd hoe je spullen op je hoofd kan dragen en het gaat steeds beter. Zal wel wennen zijn in Nederland weer dat niemand daar iets op zijn hoofd heeft haha. Snel gegeten en weer naar de quiznight gegaan. we hebben echt een hele leuke groep van ongeveer 20 mensen maar er zijn nu ook 10 kindjes van 15-17 hier en die zijn wat minder leuk. Dan voel ik me toch wel oud bij hun ;) Afterparty weer bij het cafe Solace gehad en heb ik daar de Amerikaanse/Canadese versie van Kingsen geleerd en ach alles blijkt toch wel hetzelfde te zijn als in Nederland. Op weg na huis na een paar Star biertjes konden we het niet laten om een egg sandwich te nemen. MMMMM lekker, is mis eieren toch wel!

Woensdag moe wakker geworden want ik was in de nacht een paar keer door mijn nieuwe bedje gezakt haha. En een krijsende baby vanaf half 5 maakt je ochtendhumeur ook niet echt goed! Mijn broers stelden dan maar voor om wakker te worden met een spelletje memory. Om 9 uur sochtends kon ik er weer tegen en stond er weer een dagje emergency voor de boeg. We waren er niet heel lang, want Sarah en ik gingen smiddags naar een voetbalwedstrijd. Voor 1 euro konden we naar binnen en daar kwamen we er achter dat we de enige obruni's en de enige vrouwen waren. Dat gaf natuurlijk wel bekijks en de voetbalteams wilden wel met ons op de foto. De wedstrijd was niet heel spannend, maar wel leuk om een keer mee te maken hier. Daarna weer door naar de stad, want we gingen een rondleiding doen in het kasteel van de stad! Echt heel indrukwekkend om de verhalen te horen over de slaven van vroeger. Weer thuis lokaal voedsel gegeten en toen was het alweer donker en bedtijd (de tijden hier zijn zo anders)

Donderdag ging ik met volle moed naar het ziekenhuis om in surgery of delivery te komen, maar bij beide was ik toch niet welkom. Iedereen wordt hier zo gek van. Je moet hopen dat zowel de artsen als de verpleging een goede dag hebben. Weer terug op de emergency veel gezien: hoe ze hier een X-ray maken en bekijken, geassisteerd bij infusen, patienten onderzocht en veel geleerd van de artsen. Onderweg naar huis ging ik naar Lydia, de dresslady. Voor 4 euro koop je stof op de markt en voor 5 euro maakt zij er een passende jurk van, fantastisch!! Savonds weer met de hele groep uit eten geweest en natuurlijk weer pizza besteld mmmm. Daarna weer een afterparty aan het strand met de afrikanen en wat lokale shots (niks voor mij) Omdat ik last van mijn lenzen had ging ik rond 12 uur alleen naar huis. Bang hoef je hier niet te zijn want je komt alleen maar slapende mensen op straat tegen en taxi's.

Na weer een nacht vol beestjes, door het bed zakken, een vogel die nonstop op ons dak danst en muziek in de verte werd ik vrijdag zo vermoeid wakker dat ik geen puf voor stage had. Ik nam een taxi naar de stad, maakte een strandwandeling en ging vervolgens lekker chillen met mijn Ghanese vrienden die mij een nieuw kaartspel leerde. En ja misschien beginnersgeluk maar ik won van elke ghanese man :D Savonds na het eten weer een cafetje opgezocht met de hele groep.

Zaterdag vroeg me bedje uit want ik had 7 uur afgesproken met een paar meiden om een national park te gaan bezoeken met touwbruggen door de bomen heen, echt heel mooi. Onderweg terug naar huis langs Monkey Forest geweest. Dit is een kleine dierentuin beheert door een Nederlands stel. Supermooi dat je echt overal Nederlanders tegenkomt. Eindelijk apen, een paar rare katsoorten, papegaaien, krokodillen, baby antilopen en nog meer dieren gezien. Helaas kan ik geen olifant meer zien, want het is regenseizoen en anders zou ik 15 uur moeten reizen. Thuis even een powernap genomen, een diner (met groenten woooow) en een douche en ik kon er weer tegenaan. Vanavond stond namelijk onze tweede roof-party op het menu. Iedereen nam zijn eigen drinken en eten mee en onze broers zorden voor muziek. Goed afscheidfeestje van een paar mensen dus!

Zondagochtend nam onze zus ons mee naar de kerk. Ja je moet het een keer meegemaakt hebben! We waren iets te laat maar er was nog net een plekje voor ons. Iedereen hier zit in verschillende rijen: oudjes, jong-volwassen, kinderen en belangrijke mensen. Met een mooi (gospelachtig) koortje was het eigelijk een klein feestje. Natuurlijk verstonden we er niks van maar dat was niet echt totdat er iets werd gezegd en onze zus ons vertelde dat we naar voren moesten om ons voor te stellen. Wij naar voren met 5 anderen ghanezen die voor het eerst in deze kerk waren en moesten we ons voor de hele kerk voorstellen. Dat was toch wel een eng momentje haha, maar alles ging goed. Smiddag met mijn Nederlandse buurmeisje nog even naar de stad geweest voor souvenirs en een ijsje en thuis aangekomen zijn we ons huisgenootje Paul maar gaan vertroetelen want die heeft malaria gekregen :S.

Vandaag weer met goede moed naar het ziekenhuis en we kwamen na lang zeuren de delivery in. YES :D helaas was er niemand op het punt om te bevallen maar dat gaf niet. Na de OK schoongemaakt te hebben, gingen we babyhartjes beluisteren bij de mama's. Rond lunchtijd gingen we maar eens langs de dokters om te vragen of we een keizersnede mochten zien. Die stond namelijk op het programma van vanmiddag. Na 3 uur 10 dokters en verpleegsters bezocht te hebben, mochten we mee. Hehe eindelijk een goede dag. Helaas geen foto's van de operatie maar het was de lange dag van half 8 tot 5 zeker waard. Echt super hoe een bevalling gaat. En waar je ook bent op de wereld, kindjes worden hetzelfde geboren!

Laatste week nu dus ik probeer elke dag wat te zien in het ziekenhuis en in de stadjes. Laatste feestjes bezoeken en souvenirs kopen en dan dit weekend op naar huis. Aan de ene kant wil ik blijven en aan de andere kant naar huis. Maar ik moet helaas ;) Succes met alles en tot snel.

Knuffel uit Ghana!!

  • 28 Juni 2011 - 06:24

    Leonie:

    Meis, ik zeg beide vertrekken en ons settelen in Afrika. Kan ik je nog eens bezoeken (A). xxx

  • 29 Juni 2011 - 09:48

    Chirley:

    Geniet nog even van Afrika, blijft een geweldige plek! xxx

  • 29 Juni 2011 - 14:57

    Laurana:

    Bijna alweer terug! Jeeej! Geniet nog even van je laatste week!

    xxx

  • 01 Juli 2011 - 11:44

    Corry:

    Hoi Miriam,
    bijna weer naar huis, het was toch een ongelofelijke ervaring voor je dat heb ik wel gelezen.
    en ik weet zeker dat je nog wel een keer terug gaat.
    heb een goede vlucht en tot in Bergen op Zoom.

  • 04 Juli 2011 - 19:27

    Frances Meeteren:

    Daaaag trutje!!
    Hoe was de reis? weer veilig in het kikkerlandje?
    Heb je het ook zo koud. Ik heb de eerste nacht gewoon een trui aan gehad haha!

    Onze muggenfoto viel erg in de smaak. Foto van de groep staan op mijn account. Inclusief jouw mooie benen! ZIjn ze nog een beetje weg getrokken?
    We zien elkaar snel met stappen!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 5279

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 01 April 2014

Paramaribo

04 Juni 2011 - 04 Juli 2011

Projects Abroad

Landen bezocht: